Ta komórka jest pusta, a maszyna znajduje się w stanie Q2, zatem obowiązuje reguła numer dwa. Maszyna wpisuje „0”, przesuwa swój znacznik na prawo i zatrzymuje się. Program się skończył, jego skromnym wynikiem jest zastąpienie liczby 1 przez liczbę 10.Oczywiście, istnieje nieograniczona liczba innych, bardziej interesujących maszyn Turinga. Ich zasady działania są takie same, niezależnie od tego, do czego maszyna została zaprojektowana. Taśma może mieć wpisane cyfry jakiejś liczby, a maszyna może zawierać reguły znajdowania pierwiastka kwadratowego tej liczby. Na taśmie może być zapisany ciąg liczb, a maszyna może być zaprojektowana do obliczania mocy potrzebnej do wprowadzenia rakiety na orbitę wokół- księżycową. Prawdziwie ambitną grą jest przede wszystkim zaprojektowanie maszyny Turinga, znalezienie reguł działania, które powodują, że maszyna; działać będzie wedle życzenia.